Search
Close this search box.

Kaupan peruminen

1. Digitaalisen tuotteen palauttaminen ja tilauksen peruminen

Digitaalista tuotetta ostettaessa tuote on avattu sinä hetkenä, kun tiedosto on ladattu palvelimeltamme. Tilaamalla olet hyväksynyt toimitusehdot. Lataamisen jälkeen tuotetta ei voida palauttaa, peruuttaa tai vaihtaa.

Digitaalisilla tuotteilla ei ole samanlaista palautusoikeutta kuin toimitettavilla fyysisillä tuotteilla. Palautusoikeutta ei ole myöskään tilauksen perusteella valmistettavilla tuotteilla. Kauppa voidaan perua, jos tuote ei vastaa tuotekuvausta. Mikäli tuotteessa on laadullisia vikoja, Kuvanurkka sitoutuu  korjaamaan tuotteen niin, että se vastaa verkkokaupassa tilaushetkellä ollutta tuotekuvausta tai kirjallisesti sovitun erillistilauksen mukaista kuvausta.

Jos asiakas menettää tai tuhoaa jo saamansa digitaalisen tuotteen, Kuvanurkka ei sitoudu toimittamaan tuotetta uudelleen. Asiakkaan velvollisuutena on varmistaa digitaalisten tuotteiden asianmukainen säilytys ja varmuuskopiointi lataamisen jälkeen. Alkuperäinen tuote on ladattavissa tilausvahvistuksessa olevan latauslinkin kautta seitsemän (7) päivän ajan ostohetkestä lukien.

Kuvanurkka ei ole vastuussa asiakkaan itsensä muokkaamien digitaalisten tuotekokonaisuuksien sisällöstä, paitsi alkuperäisten kuvien, ohjeiden ja videoiden osalta. Alkuperäisiin materiaaleihin liittyvät tekijänoikeudet pysyvät Kuvanurkan hallussa. Asiakas kantaa itse vastuun tekemistään sisältömuutoksista. Kuvanurkka voi tehdä muutoksia tarjottaviin tuotteisiin, niiden toimivuuteen, tilausehtoihin sekä hintoihin ilman erillistä ilmoitusta milloin tahansa. Tilausmuutokset päivittyvät tälle sivustolle ja ne tulevat voimaan ilmoitettuna ajankohtana, koskien kaikkia tilauksia.

Kuluttajansuojalain mukaan kuluttajalla on oikeus peruuttaa etämyynnissä tehty sopimus 14 päivän kuluessa. Tämä ei kuitenkaan koske digitaalisia tuotteita, jos tuotteen toimittaminen on aloitettu kuluttajan suostumuksella ennen peruutusajan päättymistä.

Suomen kuluttajansuojalaki sisältää useita pykäliä, jotka koskevat verkkokaupasta tilattuja digitaalisia tuotteita.

– 2 luku: Markkinointi ja menettelyt asiakassuhteessa. Tämä luku sisältää säännökset hyvän tavan vastaisesta markkinoinnista, menettelyn sopimattomuudesta, markkinoinnin tunnistettavuudesta ja sekaannuksen vaarasta. Lisäksi se kieltää antamasta totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja ja olennaisten tietojen antamatta jättämistä.

– 5 a luku: Digitaalinen sisältö ja digitaalinen palvelu. Tämä luku sisältää säännökset digitaalisen sisällön ja palvelun sopimuksista, mukaan lukien kuluttajan oikeudet ja elinkeinonharjoittajan velvollisuudet.

– 6 luku: Etämyynti ja kotimyynti. Tämä luku sisältää säännökset etämyynnistä ja kotimyynnistä, mukaan lukien kuluttajan peruuttamisoikeus ja elinkeinonharjoittajan tiedonantovelvollisuus.

– 8 d §: Velvollisuus pitää saatavilla tietoa hakukyselyn tuloksien keskeisistä muuttujista. Tämä pykälä koskee erityisesti verkkokauppoja, jotka tarjoavat kuluttajille mahdollisuuden etsiä tuotteita hakusanojen perusteella.

– 8 e §: Velvollisuus antaa tietoa kuluttaja-arvosteluista. Tämä pykälä koskee verkkokauppoja, jotka julkaisevat kuluttaja-arvosteluja tuotteistaan.

Oikeusministeriön Finlex-palvelussa voit tutustua edellä mainittuun lainsäädäntöön.

1. [Kuluttajansuojalaki](https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L5a)
2. [Laki sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa](https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780036)
3. [Laki kuluttajansuojalain 7 luvun muuttamisesta](https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110038)

2. Muiden tuotteiden (sisustustaulut ja muut tilattavat tuotteet) palauttaminen ja tilauksen peruminen

Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka alkaa tuotteen vastaanottamisesta.

Ota yhteyttä sähköpostitse: info@kuvanurkka.fi

Liitä sähköpostiin:

  • Tilausnumero
  • Tiedot tuotteesta ja palautuksen syy
  • Valokuva virheellisestä tuotteesta, jos mahdollista
  • Nimi
  • Osoite
  • Puhelinnumero

Tuotteen palautus ja maksun hyvitys sovitaan aina henkilökohtaisesti asiakkaan kanssa. Virheellinen tuote hyvitetään suoraan asiakkaan käyttämän maksukanavan (verkkopankki/luottokortti) kautta.

Jos tilauksesi ei ole tullut perille viikon sisällä ilmoitetusta toimituspäivästä, ota yhteyttä sähköpostitse: info@kuvanurkka.fi. 

Mikäli tilauksessa on annettu väärä toimitusosoite ja lähetys palautuu siitä johtuen, ei ostosta korvata. Uudelleenlähetyksen kulut veloitetaan asiakkaalta.

Jos noutamaton tuote palautuu, sen uudelleen lähettämiseksi tulee asiakkaan ilmoittaa uusi toimitusosoite kuukauden sisällä tuotteen saapumispäivästä.

Pidätämme oikeuden näiden ehtojen muuttamiseen. Ilmoitamme mahdollisesti muuttuneista ehdoista aina verkkokaupan etusivulla.

 

31.8.2023